.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کنترل آب شرب مازنیها توسط 10 آزمایشگاه

شمال نیوز: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: کیفیت و بهداشت آب شهروندان با 10 آزمایشگاه مجهز کنترل می شود.
مهندس رضا فکری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: 10 آزمایشگاه مجهز در مرکز استان و شهرهای بهشهر، بابل، آمل، نور، نوشهر، تنکابن، رامسر، قائمشهر، سوادکوه در امر کنترل کیفیت آب آشامیدنی شهرهای استان همچنان خدمات رسانی به مردم را در دستور کار قرارداده است.

وی اظهار داشت: این آزمایشگاهها علاوه بر اینکه کنترل کیفیت آب شرب مردم را انجام می دهد این آمادگی را دارد که دیگر  خدمات مربوط به مردم استان در زمینه آب را انجام و نتایج آزمایشات انجام شده را در حد قابل قبول واستاندارد اعلام کند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به بعد مسافت شهرها و پراکندگی جمعیت در مازندران افزود: شرکت آب و فاضلاب در راستایت مرکز زدایی، نسبت به تجهیز و راه‌ اندازی آزمایشگاه‌های باکتریولوژی در اکثر امورها و آزمایشگاههای مشترک میکروبیولوژی و فیزیک و شیمیایی آب و فاضلاب در شهرهای بزرگ استان اقدام کرده است.

 

فکری راه اندازی این آزمایشگاه ها را گام مثبتی در راستای تحقق خواسته هاو مطالبات مشترکان شرکت آبفای مازندران عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آزمایش سلامت آب در مازندران بر اساساستانداردهای جهانی در حال انجام است گفت: با استفاده از ظرفیتهای آزمایشگاه نیز با قابلیت اندازه‌ گیری PH، کدورت، هدایت الکتریک، سختیکل، کلسیم، منیزیم، نیترات، نیتریت و آمونیاک محقق شده است.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب مازندران هم در ادامه بابیان اینکه آب منشا حیات و سرآغاز زندگی بشراست افزود: کنترل کلی کیفیت آب آشامیدنی که از طریق توسعه شهرنشینی و آلودگی ناشی از صنعت و استفاده از مواد شیمیایی و سموم کشاورزی آلوده می شوند اهمیت ویژه ای دارد.

علی معزی با تأکید بر اینکه مدیریت کیفیت آب روند تأثیر فعالیت بشر بر روی کیفیت و تدوین ضوابط را در جهت تعیین نحوه بهره برداری از منابع آبی مورد توجه قرار می دهد تصریح کرد: اندازه گیری کیفیت آب آشامیدنی و حفاظت از منابع آبرسانی بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه شرکت اب و فاضلاب مازندران با دارا بودن 10 آزمایشگاه و استفاده از کارشناسان مجرب برای کنترل کیفی آب آشامیدنی اهداف خاصی را دنبال می کند اظهار داشت: کشف به موقع هرگونه تغییر درکیفیت آب آشامیدنی، تشخیص به موقع هرگونه تغییر در کیفیت آب آشامیدنی وآب هایی که در سیستم آبرسانی از کیفیت استاندارد مورد نظر برخوردار است از اهداف اجرای آزمایش کنترل کیفی آب آشامیدنی شهروندان است.

معزی با بیان اینکه ارتقای ضریب ایمنی و امنیت آب برای مردم استان از اهداف مهم آزمایشگاه‌های مذکور است، افزود: این امر نشان می‌‌دهد شرکت آب و فاضلاب مازندران با حساسیت بیشتری به مسایل زیست‌محیطی، پالایش و پایش آب اهمیت می‌دهد و با جدیت روی این قضیه تلاش می‌کند.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب مازندران همچنین  یادآور شد: تعیین دامنه تاثیر آب های آلوده ای که به منابع آب آشامیدنی افزوده میشوند، تعیین میزان آلودگی آب ، ارزیابی میزان تاثیر اقداماتی است که درجهت بهبود کیفیت انجام می گیرد.

معزی اقدامات کنترلی برای رفع یا پیشگیری از آلودگی آب آشامیدنی و اقدامات هشدار دهنده در مواقع ضروری را از دیگر اهداف این آزمایشگاه برشمرد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاههای آب شرکت با نمونه برداري و آزمايشهايمتعدد بر روي آب شرب توزيعي بصورت شبانه روزي بر سالم بودن آن نظارت مستمر دارند افزود: این آزمایشگاه به منظور کنترل کیفیت منابع آب آشامیدنی شهرهای استان مازندران تحت پوشش و آمادگی برای خدمت‌رسانی در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه آمادگی لازم دارد.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب مازندرانبا اشاره به نظارت‌های ویژه در زمینه کنترل کیفی آبتصریح کرد: معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ناظر بر موارد کنترل کیفی این شرکت است و ادعا داریم آب شرب استان از نظر کیفی در سطح مطلوبی قرار دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 شهريور 1392
سلام
وضعيت اب در روستا افتضاء، مخصوصا روستا بابل، روستا بنكركلا، رنك اب كاملا كدر مي باشد
یه روستایی 27 شهريور 1392
با سلام من از روستایی قادی محله پایین رود پشت جویبار پیام میدم ولله تلله بلله به هر چی شما قبول دارید اب شرب ما رو برای شتشویی تن هم نمیشه استفاده کرد اینقدر کثیف بد تعم و بد بوست و کسی هم به داد ما نمیرسد خواهشند به گوش این مسئولین برسونید هر چند کو گوش شنوا
نا شناس 28 شهريور 1392
نتایج بررسی اب را بطور رسمی و طی فواصل زمانی مشخص به تفکیک شهر اگه جرات داری اعلام کنید اب وفاضلاب محترم لطفا یه فکری به حال تصفیه اب بکن با اینکه کیفیت اب تحویلی مشترکان خیلی پایین تر از استاندارد هست ولی اینو بدونید مردم، اب تهران از اب مازنداران ارزون تر هست با اینکه واقعا قیمت تمام شده اب مازنداران از تهران خیلی خیلی پایین تر هست خیلی دارین ظلم میکنی اب وضلاب اب تنها مزیت نسبی استان ما باسایر استانها هست الکی گرونه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.